Skip to content

24/03/2015 Nieuws

Een nieuw imago voor de Total stations in België: Tair

Als wereldspeler in de sector van brandstofdistributie stelt Total met trots haar vernieuwend tankstationconcept voor. De Groep wil haar identiteit als netwerk versterken aan de hand van een hedendaags imago met energiezuinige installaties die harmonieus in de directe omgeving van de stations passen. Daarnaast verrast Total haar klanten met moderne en innovatieve oplossingen. Op deze manier blijft Total zich engageren om zowel de huidige als de potentiële klanten nog beter van dienst te zijn en zich verder te onderscheiden van de concurrenten in de sector. Het project kreeg de naam TAIR: "Total Amélioration de l’Image Réseau" ("Total Verbetering van het Netwerkimago"). Dit concept wordt onder meer gekenmerkt door een licht en soepel design met een betere leesbaarheid van de communicatie en het dienstenaanbod naar de klanten toe.
 
Moderne en innovatieve oplossingen ten dienste van de klant

Voor de klant begint de nieuwe ervaring al op de weg. De producten en diensten van Total zijn beter zichtbaar op de nieuwe totem aan de oprit en de naam van elk tankstation is afgestemd op die van de nabijgelegen stad of plaats.
Bij het binnenrijden in het tankstation zorgt een vereenvoudigde, duidelijke bewegwijzering voor een duidelijk parcours richting de pomp. De belichting is krachtiger en energiezuiniger dankzij het lichtdoorlatende afdak en de ledverlichting ‘s avonds. Tot slot is het servicegedeelte nabij de pompen verbeterd dankzij nieuwe handschoenen, papier, emmers en krabbers. De netheid en veiligheid van het station staat centraal in de visie van TAIR.
In België werden reeds 80 stations voorzien van deze nieuwe TAIR-look; in 2014 komen er daar nog zo’n honderdtal bij. De volledige implementatie van het project wordt gespreid over een periode van 5 jaar.

“Het TAIR-station gaat mee met zijn tijd en beantwoordt aan de verwachtingen van de consument. De nieuwe look stelt het comfort en de veiligheid van de klant voorop en biedt een kwaliteitsvol onthaal met duidelijk herkenbare producten en diensten. Dankzij het gebruik van energiezuinige voorzieningen en materialen passen de nieuwe stations beter in de omgeving. Ze zijn een duidelijk teken van het engagement van Total inzake duurzame ontwikkeling”, bevestigt Marc Seminck, Retail Directeur bij Total Belgium.

Focus op duurzame ontwikkeling

Duurzame ontwikkeling maakt volledig deel uit van de globale strategie binnen de Total Groep die sterk streeft naar een verdere verlaging van het specifieke energieverbruik van de diverse activiteiten en dit langs de volledige productieketen. De Total Groep wil haar energie-efficiëntie tussen 2012 en 2017 met 1,5% per jaar verbeteren. Zo zijn de nieuwe stations voorzien van efficiëntere verlichting, wat heel wat energie bespaart.